V. dani grafike u Galeriji likovnih umjetnosti, Osijek

17. 2. - 30. 3. 2011. Hrvatski umjetnici na 28. grafičkom biennalu u Ljubljani

u četvrtak, 17. veljače 2011. u 19 sati

 

 

IGOR EšKINJA
IVAN FIJOLIć
IVA KOVAč
JELENA KOVAčEVIć
ANA LOZICA
INES MATIJEVIć CAKIć
MARKO TADIć

O programu:

17. veljače u 19 sati  OTVORENJE  IZLOŽBE
Hrvatski umjetnici na 28. grafičkom biennalu u Ljubljani

17. veljače u 19.30 sati  RAZGOVOR I PREDAVANJE
Grafički biennale u Ljubljani i hrvatski umjetnici
Božidar Zrinski,  kustos MGLC-a, Ljubljana

8. ožujka u  12 sati   PREDAVANJE
Restauracija grafika iz fundusa GLUO
predavanje Sandre Juranić, Hrvatski restauratorski zavod, Zagreb

veljača-ožujak od  9 do 14 sati GRAFIčKE RADIONICE
Grafika u pokretu – eksperimenti s reproduktibilnim tehnikama

Program Dana grafike uz različite vidove prezentacije grafičke umjetnosti (izložba, predstavljanje, predavanje, radionice) edukativno djeluju na javnost s ciljem približavanja tradicionalnog i suvremenog grafičkog medija.
Ovaj put u konceptu napravio se odmak od tradicionalne grafike i zakoračilo se u recentno razumijevanje medija utemeljenog na reproduktibilnost, odnosno modernoj grafičkoj produkciji sveprisutnoj na likovnoj sceni.

Galerija likovnih umjetnosti, Osijek osmislila je program u suradnji s Republikom Slovenijom s Međunarodnim grafičkim likovnim centrom u Ljubljani (MGLC-u). Želja nam je predstaviti hrvatske umjetnike, od njih dvije osječanke, sudionike velike, međunarodne, bienalne smotre grafičke umjetnosti održane u Ljubljani 2009. g. u MGLC-u.
Uz izložbu, sada već tradicionalno, osmislili smo program s gostovanjem Umjetničkog direktora 28. ljubljanskog biennala Božidara Zrinskog na kojem će biti predavanjem o Grafičkom biennalu u Ljubljani i hrvatskim umjetnicima. Potom će prema programu restauratorica Sandra Juranić iz HRZ u Zagrebu održati predavanje o restauraciji grafičkih listova iz fundusa GLUO. Na predavanju će biti govora, osim o restauraciji, o zaštiti i rukovanju s osjetljivom grafičkom građom na primjerima iz 18. i 19. stoljeća. Kontinuirano uz izložbu održavat će se grafičke radionice pod nazivom Grafika u pokretu. Radionice ovaj put izlaze iz tradicionalnog grafičkog medija i predstavljaju niz mogućih reproduktibilnih tehnika. Radovi će se koncepcijski oslanjati na matricu kao osnovu grafičkog medija, ali ona neće više biti  tehnički, već konceptualni temelj radionice.

O biennalu:
Grafički biennale u Ljubljani prepoznatljiv je likovni događaj s dugom, neprekinutom tradicijom. Već prvi biennale 1955. godine zacrtao je smjernice razvoja i upisao Ljubljanu na svjetski grafički zemljovid.
Provedeno je više manjih promjena, a zasigurno se najradikalnija promjena u organizaciji i konceptu razmišljanja o grafičkoj umjetnosti dogodila tek krajem devedesetih godina prošlog stoljeća. Bilo je to u razdoblju kada je Ljubljana organizacijom raznih međunarodnih izložbi (Manifesta 3) imala važnu ulogu u razvijanju moderne likovne umjetnosti u tom dijelu Europe.
(Božidar Zrinski, iz predgovora kataloga)

O umjetnicima:
Igor Eškinja, Ivan Fijolić, Iva Kovač, Jelena Kovačević, Ana Lozica, Ines Matijević Cakić, Marko Tadić hrvatska je selekcija koja je izborom umjetničkog direktora biennala Božidara Zrinskog bila zastupljena u Ljubljani.
Riječ je o afirmiranim i nagrađivanim hrvatskim umjetnicima od kojih je većina završila Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu te I. Eškinja i M. Tadić Akademije u Veneciji i Firenzi.
Po prvi puta u izboru prvog postava prestižne međunarodne izložbe sudjelovale su dvije osječke umjetnice J. Kovačević i I. Matijević Cakić što je bio i povod organiziranja izložbe u Osijeku.
Ideja je i želja osječkih Dana grafike predstaviti hrvatske umjetnike i njihove radove s kojima su sudjelovali na 28. grafičkom biennalu u Ljubljani. Početak je to novog međunarodnog povezivanja i prepletanja informacija i umjetničkih iskustava. Umjetnici u Osijeku sudjeluju s još jednim posve novim umjetničkim djelom te time nude refleksiju svog rada i svojevrsni pogled u budućnost i razvoj vlastite kreativnosti. Izabrani umjetnici u Ljubljani su se predstavili u različitim galerijama koje su tvorile jedinstvenu liniju izložbenih prostora središnje izložbe 28. grafičkog biennala.(iz predgovora kataloga)

O izložbi:
Izložba je predstavljena na gornjem katu galerije, na njoj je zastupljen svaki autor s dva djela od kojih je jedno bilo izloženo u Ljubljani.
Igor Eškinja u Ljubljani se predstavio djelom Postprodukcija te mu je u Osijeku dodao još djelo Desktop, također iz njegove zanimljive serije lambda otisaka što dokumentiraju specifične konceptualne postave koje je izvorno stvorio u galerijskim prostorima.
Ivan Fijolić predstavio se kiparskom instalacijom Mel u tehnici jetkanog aluminija. Povezao je Holbeinovu lubanju i portret Mela Gibsona, koji od gledatelja i promatrača zahtijevaju određeni kut gledanja pod kojim je lik uopće moguće prepoznati. Spomenutom djelu u Osijeku je dodao zidnu instalaciju Del.
Iva Kovač u Ljubljani je pripremila performance (Re)produkcija i posjetiteljima otvorenja biennala dijelila kopije postera s fotografijom dojenčeta. U dokumentiranom videu, koji je bio na izložbi nakon izvedenog performancea, zabilježila je razgovore sa svima što su izrazili zanimanje za njezin poster te ga primili. Tom djelu u Osijeku je dodala djelo u kojem pokazuje lik Gaugainove žene kao što je bio prikazan – sasvim različito – u dva filma o njegovu životu.
Jelena Kovačević u Ljubljani se predstavila s osam metara dugim crtežom u jednom komadu naslova Uspomene dobro odgojenih djevojaka 2. Fantastičan izraz djela i ludističke figure oslobodila je bjeline papira i rasporedila kao samostalne figure na galerijskom zidu, dok je očuvala izrazitu intimnost i hermetičku simboliku djela.
Ines Matijević Cakić u tehnici šivanog crteža na platnu u žanrovskom je prizoru reinterpretirala starodavni mit Penelope i predstavila modernu ženu i djevojku koja simbolizira izumiruće prenošenje tradicije i znanja iz generacije u generaciju. Djelu je u Osijeku dodala slično izveden crtež u tehnici šivanja naslova Bez naslova – djelo posvećeno Noli, koji također prikazuje mladu ženu u igri sa srnom.
Marko Tadić u Ljubljani je predstavio djelo Kuverte, kojima je napunio jedan galerijski zid u impresivan mozaički postav kuverata s crtežima morbidnih pejsaža. Zanimanje za crtež očuvao je u djelu za Osijek te posegnuo za starim razglednicama i fotografijama. Svojim minimalnim modernim ručnim fotomanipulacijama stvorio je apsurdni svijet crnog Mjeseca i zlatnog Sunca.
Ana Lozica je izdanjem slovenske verzije tabloida Jebeno! na 28. grafičkom biennalu napravila važan korak prema globalizaciji i osvajanju specifičnih kulturnih i medijskih okruženja, kako fizičkih tako i mentalnih. Prisvojila je dio medijskog prostora koji je u djelu za izložbu u Osijeku doslovce ispekla u obliku medijskog kolača što ga publika može pojesti. (iz predgovora kataloga)

Izložba i program realizirani sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Osječko- baranjske županije i Grada Osijeka

Kustosi izložbe:
Božidar Zrinski, MGLC Ljubljana i Jasminka Najcer Sabljak, GLU Osijek

KONTAKT:
mr.sc. Jasminka Najcer Sabljak, viša kustosica GLUO
031/251283
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

u prilogu fotografije:

IVAN FIJOLIć

Mel, 2006., jetkani aluminij, 120 x 12 cm / Zbirka Filip Trade Zagreb

Den, 2006., šivana koža, konop, vijci, 73 x 71 cm / vlasništvo autora

JELENA KOVAčEVIć

Zgoda, 2011., digitalni tisak na forexu, različite dimenzije / vlasništvo autorice


ANA LOZICA

Jebeno, 2006., časopis / vlasništvo autorice

MARKO TADIć
Kuverte, 2008., kombinirana tehnika, 200 x 400 cm / vlasništvo autora
The Second Moon, 2011., crteži na papiru (A4) / vlasništvo autora

 

Popularni sadržaji

muih-blok-footer

 

Muzejska udruga Istočne Hrvatske svoje korijene pronalazi u godini 1951., kada je osnovana Slavonskoj podružnica Društva službenika i suradnika muzeja, galerija i konzervatorskih zavoda Museion u NR Hrvatskoj.

Sjedište Udruge:

Muzej Slavonije
Trg Sv. Trojstva 6
31 000 Osijek

tel: +385 31 250 731